Üdv! Magyar viszonylatban fiktív. Külföldön előfordulnak mentő buszok pl a németeknél. Lássuk be, az, hogy egy normál Sprinterbe vagy akár egy L300-as Mitsubishibe egynél több fekvőbeteg/sérült elhelyezése eléggé irreális, főleg hogy a valóságban a magyar TBE-k csak többletfelszerelést szállítanak pácienst nem.
Szia! Németeknél láttam ilyet videón,de nem tudtam,hogy kis hazánkban létezik-e ilyen. Egy héttel ezelőtt volt "szerencsém" mentősöket munka közben is szemügyre venni,igaz a gyerekmentő és egy sima mentő volt kint.Nos az ápoló nem tett ránk olyan mély pozitív benyomást,mindamellett hogy részben egyet értettem vele.Megértem,hogy neki is tele van az a bizonyosa az egésszel,de azért...
Nekem volt alkalmam testközelből megtapasztalni a mentős munkát, Győrben szekundáltam (segéd ápolóskodtam), vonultam egy hónapig. Egy átlagember nem hinném, hogy el tudná viselni akár egyszer mindazt, amit ők nap mint nap látnak, a helyszíneken tapasztalnak. A helyszínen pillanatok alatt fel kell mérniük a helyzet súlyosságát, nincs idő rendesen feldolgozni az ilyenkor jelentkező érzelmeket. Míg szekundáltam volt olyan napunk, amikor reggel 8-tól benn se voltunk délután 5-ig (12-14 eset) és mi csak egy "átlagos" mentővel, egy Tranzittal voltunk. Aznap a ROKO és az eset többet ment mint mi, ami azért elég komoly. Mindenki a maga módján próbálja elviselni, lereagálni a dolgokat. Ezért szerintem nem lehet őket hibáztatni.
Száz százalékig megértem amit írtál.Jelen esetben a sofőr teljesen normális volt.Az orvos és annak a sofőrje is,viszont az idősebb ápoló volt kicsit "érdekes". Volt katona társam mentő sofőr volt anno ő mesélt érdekes dolgokat.2 év után ott is hagyta.Volt osztálytársam is náluk dolgozik.Szóval hallottam ezt-azt. Tény és való,hogy a Transit is eléggé "lelakott" volt ,amin kicsit meg is lepődtem,amiért "gyerekhez" ilyet küldenek. Tavaly nyáron is ki kellett jönniük,akkor szintén nem voltak a helyzet magaslatán.De gondolom ott a diszpécser hibázott,mivel sima mentőt küldött,majd jött a roham akik elnéztek pár dolgot,de szerencsére a végén sikerült nekik megfelelően ellátni a beteget...Egyébiránt sajnos ahogyan hallom rengetegen távoznak onnan is sajnos,ami a betegekre nézve nagyon rossz...Nyilván megérti az ember őket(dolgozók) és megérdemelnek minden tiszteletet!Remélhetőleg egyszer mind az erkölcsi mind a financiális elismerést megkapják és akkor tényleg olyanok maradnak a szolgálatnál,akik hozzáértőek és nem csak "muszályból" végzik ezt a munkát.Elnézést ha hülyeséget írtam,de én ezt a konzekvenciát vontam le.
A Tranzitok egy nagy része újévkor leáll. Míg Győrben voltam szóltak a gépészeknek, hogy lehetőleg kíméljék a gépeket. Sok múlik az irányításban ülőn, hogy mit küld. Ha a ROKO meg az eset kinn van, akkor marad a Tranzit és egy MOK segélykocsinak. Ha szükséges, továbbküldhetik az esetrohamot, amikor végzett. Vagy ha úgy látja az ICS, hogy egy mentőgépkocsi hamarabb odaér, akkor azt küld. Ha kinn van a MOK (aminek a gépésze is minimum szakápoló), akkor már az orvos utasít, az ápolónak nem igen van beleszólása a dolgokba. A MOK-on megvan az a plusz felszerelés, ami az esetrohamkocsikon is, de beteget nem szállíthat. A szállításhoz elég lehet egy Ford is, amit a MOK kísér egészen a kórházig.
Szia! Hűha,akkor lesz csak gond igazán amikor leállnak a Fordok és A Toyoták is...Legalábbis gondolom... Egyébiránt vannak még TBE-k,azaz a régi Uaz-452 mentők,volt pár aminek a felújításában részt vettem.Úgy emlékszem abba az oldal tartókba és 4db hordágy(tábori) bement!Így vannak itt is Tömeges Baleseti Egység-ek!:)
Szerintem sincs már Uaz szolgálatban,pedig nem ártana 1-2db,mivel azok tényleg mindenhol elmennek.Tény és való,hogy a belső tisztán tartást nem tudom hogyan oldják meg,mert azért a belsejében a burkolatok nem éppen "eu konformak" a díszlécek alatt nem annyira tisztán tarthatóak. A belinkelt képeken az ungvári Uaz miért olyan koszos szürke színű? Mint látom azok újabb gyártmányok lehetnek az ajtó zsanér burkolat,kilincs alatti talán műanyag stb. a régebbieken nem voltak jellemzőek. Nem tudom mennyire lehettek átalakítva régi Ikarus buszok,de pl. itt a környéken volt,vagy talán még van is egy szűrő busz,amivel a szomszéd településeken jártak tüdőszűréskor. Volt egy busz baleset pár éve Sárándnál ,ahol amennyiben az emlékezetem nem csal iskola busz ment a sínekre.Nem volt emlékeim szerint semmi komoly szerencsére,de ott is a környékről minden mentőt oda vezényeltek.Ilyenkor viszont kíváncsi lennék mennyi autót tudnak az állomásokon hagyni készenlétben helyi esetekhez.